Wat gebeurt er als je aan studeren bent voor het vak Beweging? Voordat je het weet, sta je met je renschoenen in de hand.
Bewegen is een krachtig middel in handen voor het verbeteren van je gezondheid. Je sport de stress uit je lijf, je krijgt een betere doorbloeding, de organen in je lijf krijgen een gezonde boost, je wordt blijer, je lichaamstemperatuur stijgt met enkele graden, je herstelt sneller van ziekten, je voorkomt ziekten, je slaapt beter.
Ik keek naar de blauwe lucht, en binnen 5 minuten stond ik buiten. Want als je ook maar enigszins de kans hebt om begin december overdag in de zon te rennen, dan moet je die kans grijpen, vind ik. Ik had geen moment spijt, het voelde zo goed om even buiten fysiek bezig te zijn. En daarna met een fris en helder hoofd weer verder met de studie. Het komt de concentratie alleen maar ten goede.

En om te voorkomen dat ik bij het vak voeding in dezelfde actiemodus kom, en de rest van de middag sta te koken, heb ik gisteren al mijn eten klaar gemaakt voor vandaag.

Een ontstressende lunch. Extra goed in drukke tijden. Waarom goed bij stress? Deze linzensalade zit boordevol vitamine C, vitamine E, vitamine B5 en Magnesium. Maar vooral heel erg lekker.

Ontstressende linzensalade

  • Kook Dupuis linzen volgens gebruiksaanwijzing (deze linzen blijven heel bij het koken)
  • Snijd een rode ui in kleine stukjes.
  • Doe de ui, door de linzen en giet er een scheutje balsamico azijn of een andere goede vinaigre met kruiden over, voeg ook een beetje peper, zout en olijfolie toe, en laat dit tijdje intrekken.
  • Voeg er later spinazie, cherrytomaatjes, in stukjes gesneden avocado, chiazaadjes, en (stukjes) hazelnoten aan toe.

Super lekker!

En als ik dan nog niet stressvrij ben, heb ik altijd nog het vak stressmanagement en ademhaling achter de hand 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation